Play as you are – gry wideo a dostępność

Centrum Badań Gier Wideo UMCS zaprasza serdecznie na kolejną w tym roku odsłonę seminarium groznawczego. Tematem najbliższego spotkania będzie problematyka dostępności w grach wideo, o której opowie mgr Martyna Bakun z Katedry Kultury Audiowizualnej i Nauk o Sztuce Instytutu Nauk o Kulturze UMCS. Wydarzenie odbędzie się online 22 kwietnia 2024 o godz. 17.00 (szczegóły i link do spotkania poniżej).

mgr Martyna Bakun

Play as you are – gry wideo a dostępność

W dzisiejszym świecie rozrywki gry wideo są jedną z najbardziej dostępnych form spędzania wolnego czasu. Mimo że wiele aspektów tego medium wymaga dostosowania do możliwości osób ze specjalnymi potrzebami, stanowią one przykład implementacji wielu rozwiązań, których brakuje w innych mediach. Ten stan rzeczy nie byłby możliwy, gdyby nie samorzecznictwo graczy oraz szereg oddolnych działań na rzecz dostępności.

W ramach wystąpienia omówiony zostanie termin „dostępność” i to, kogo dotyczy. Przedstawione zostaną najlepsze praktyki w projektowaniu gier z myślą o dostępności, wraz z konkretnymi przykładami ze współczesnych produkcji oraz rozwiązaniami hardware’owymi. Poruszony zostanie również temat reprezentacji osób ze specjalnymi potrzebami w grach oraz roli moderów w tej kwestii. Omówione zostanie zagadnienie poziomu trudności gier i próba odpowiedzi na pytanie „Czy gra może być jednocześnie dostępna i trudna?”. W ostatniej części wystąpienia przedstawione zostaną przykłady rozwiązań dostępnych w grach niecyfrowych.

 

Wydarzenie odbędzie się online 22 kwietnia 2024 o godz. 17.00.

Dołącz do wydarzenia na Google Meet. 

    Aktualności

    Data dodania
    16 kwietnia 2024